søndag 21. august 2011

Søndags sysler....

Det er søndag, skolestart (nettskole) og kaffe. Har hundre ting gående på en gang, ganske typisk meg. Jeg har tatt noen bilder av prosjektene mine og starter med sommerprosjektet mitt.
Det begynte med at jeg fikk en pose med gamle heklebrikker fra mamma`n til Marianne S og så gjorde jeg et kupp på Zoè på Sellebakk; 100kroner for en liten haug med brikker til... I sommerferien har jeg heklet småbrikker til den store gullmedaljen og nå er det vaske & stryketid. Ingen bruker småbrikker på bordet lengre, så planen er å lage nostalgiske putetrekk! Tror det blir bra, det fungerte i hvert fall bra på kjolen til Ida-Marie.
Jeg liker ideen om å skape noe nytt av noe gammelt og da mamma kom med dette krakke-trekket som mormor broderte i sin tid begynte det å suse i kreativitets kaoset... Jeg tror jeg vil hekle mellomverk rundt den og lage en spisebordsduk!
Ellers så har jeg et par evighetsprosjekter på gang - bruk opp all restetråd og perler som har samlet seg opp i snart 40 år.....


Det første skal bli til et stort slumreteppe til å ha på terassen og perlene blir brukt i diverse smykkeforsøk! God søndag!!!

2 kommentarer:

Kristin sa...

Du e superflink - den kjolen var kjempelekker!

Janet sa...

Takk for det, morro å få til noe nytt med noe gammelt!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...