lørdag 15. oktober 2011

Emmy

Vakre lille Emmy ønsker seg et vognteppe med ugler på. Ikke for mørkt og ikke for rosa i følge mor og far.
Siden jeg er selvutnevnt filletante tar jeg utfordringen!
Først har jeg lagd en grovskisse av teppet. Flippover-ark har en passe størrelse å jobbe med. Det viktigste med skissen er at det ikke er for mange små detaljer, det gjør hekleprosessen komplisert.
Jeg har delt arket i tre soner; blomstereng nede til venstre, fargestriper inn fra høyre og himmel øverst.Midt på er fru Ugle og oppe på himmelen flyr alle de små nattuglene hennes... 
Når skissen er ferdig leter jeg i garnkista etter et passende fargekart. Håper mor og far blir fornøyde!
Blomstene til blomsterenga er allerde ferdige! De er i orange, turkis, gul, grønn og hvit.
Siste ønske er en liten alien og et romskip sammen med nattuglene... Jeg får se hva jeg får til! 
(foto av Emmy ANTON SOGGIU)

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...