torsdag 13. oktober 2011

perler for Trine

Jeg har fått spørsmål om å lage flere perlearmebånd. Trine ville ha et i lillaperlemix, så jeg har funnet frem alt jeg har i lilla - både lyse og mørke. Tanken er å kombinere lilla med sort, grå og sølv. Og så fant jeg noen spennende røde perler som jeg har kjøpt for leeeeenge siden (er en liten hamster på salg!!!). Det kan enten bli en spennende kombinasjon, eller så blir det helt forferdelig...
Det er deilige, solfylte høstdager og jeg sitter ute i solveggen og jobber, må jo ha kaffepause fra studiene innemellom! Her er arbeidsbrettet mitt, med perler, strikkepinner og en liten avbitertang. Jeg fant 0,25mm blank sene på Europris og den fungerer bra. Bruker strømpepinne 2.
Før selve strikkingen kan begynne må alle perlene tres på senen, ca 3 meter. Her har jeg fargemix sølv,sort+lilla. For å få et spennende resultat trer jeg perlene vilkårlig på og bruker forskjellige fasonger, størrelser og kvaliteter.
Jeg tror det blir en 4-5 armebånd Trine kan velge mellom, de hun ikke vil ha blir lagt ut for salg i min Epla-butikk. Der ligger det allerede flere modeller i andre farger, klikk gjerne på linken til høyre og ta en titt!

2 kommentarer:

Maria sa...

En genial oppfinnelse :)

Janet sa...

Ikke sant?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...