mandag 21. november 2011

Heklebrikkene mine...

Som jeg har skrevet tidligere så har jeg samlet på heklebrikker, både egenproduserte, kjøpte i bruktbutikker og innsamling fra venner og kjente. Det har etterhvert blitt litt av en haug i alle fargenyanser.


Planen var jo å lage putetrekk, men jeg er ikke venner med symaskinen, så det får vente litt...
Men jeg har plukket ut alle brikkene i blått og grønt og jobber nå med å sette de sammen, enten blir det en orginal kaffeduk eller et lite sengeteppe, den avgjørelsen tror jeg at vil bli tatt underveis!

Det er mange former som skal settes sammen, derfor trengs det litt planlegging. Først må jeg jevne ut i kantene, dvs "fylle" ut rundt hver brikke så de får en "rett" ytterlinje. Det gjør det enklere å montere brikkene til hverandre.
OOOPS; trøbbel...
Der fant husets firbente seg en ny liggeplass... Ja ja, heldigvis skal alt i vaskemaskinen når det er ferdig!!!
Nå har jeg fått heklet ferdig rundt de fleste brikkene, så nå må jeg begynne å planlegge plasseringen i forhold til hverandre.


Men først noen timer med Gunnar Dalbolt og Norsk Kunsthistorie... Og kaffe!!!

2 kommentarer:

Wendy sa...

What an awesome collection of crocheted doilies and runners! I use mine in crazy quilts but never thought to put them together.....also my collection is no where near as big as yours! I will be waiting to see them put together....have a great day. Wendy

Janet sa...

God morning Wendy. Thank you for stopping by :) please follow to see the end of my dollie-project!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...